keskiviikko 1. toukokuuta 2013

Kertun kaskuja.

Kertun hauskoja sanomisia....

Tämä tapahtui Lapsi messu matkallamme.
Sanoin hälle eräänä päivänä siinä hänen leikkiessään:
Minä: - Sano laukku...?
Kerttu;: - ...haukku...
Minä: - Pääsikö sinulta paukku :D
Meni hetki kun Kerttu tuli minun luokseni istui eteeni leikkimään lattialle ja sanoo:
- HANO LAUKKU..MINULTA TULI PIELU!

Minä repesin; ei se ihan noin nyt mennyt mutta sama asiakai tuo lienee...XD
*****

Samaisella reissulla kuulin ollessani nukuttamassa Lanttua kuinka Kerttu valvoessaan kumminsa seurana aloitti seuraavan keskustelun:
- Minulla on pienet tittit..
kummi:- Joo, no kyllä ne vielä kasvaa älä huoli...
Kerttu; - Hinulla on itot tittit...
*Tässä vaiheessa minä ajattelin että "No mitähän seuraavaksi , mutta kummi kuului nauravan ja totesi taas että "Kyllä ne sinunkin vielä kasvaa..."
****

Tenavatuvalla ollessamme juuri kun sanoin että nyt voisimme alka alöhteä jo kotiin, alkoi Kerttu valitella sitä isompaa hätäänsä:
- Minä teketä kakka haippaan...

*VOI TAIVAS ajattelin...ei auttanut kuin etsiä hälle hoitolaukusta se hälle tätä varten varattuna oleva vaippa ja neiti alkoi seistä pojottaa seinää vasten kuin tehdäkseen sitä suurempaa tavaraa*
Siihen sitten ihmettelemään n.2v poika että mitä Kerttu oikein tekee?
Kerttu seisoi nurkassa (tai nurkan kohdalla aivan kuin olisi laitettu nurkkaan häpeämään, vaikka itse paikan valitsi) Ilmeisesti poika kysyi asiaa Kertulta, kun Kerttu kääntyi häntä kohti ja sanoi:
- Minä teketä kakka. * ja kääntyi takaisin nurkkaan päin pojan jäädessä hieman hölmistyneenä hänen taaksensa katsomaan*

(mikä ihana mahdollinen tulevaisuuden romanssin alku, on taa tällä äidillä kertomista Mikäli heidän tiensä jolloinkin tulevaisuudessa kohtaavat..)

********

(koitan lisäillä näitä tänne kun muistan...ja jos vain löydän tämän postaukseni aina,muuten teen uuden postauksen jos en löydä kun lisättävää taas tulee...)


2 kommenttia:

  1. Vähänkö repesin, tuo paukku -juttu oli aivan loistava xD lapset on kyllä niin mainioita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se vain taitaa totuus tulla lapsen suusta, niin hyvässä kuin pahassakin.
      Kerran Kerttu osoitteli jääkaapilla mehupurkkia ja pyysi isältänsä saada sitä (mehua). Isänsä sanoi:
      - Kysy äidiltäsi.
      Minä siihen kun tyttö tuli minua vetämään sanoen: "Anna tuota hemua..."
      - Et saa, kun et ole syönyt mitään muuta kuin maitoa.
      Silloin Kerttu meni takaisin isänsä luo joka oli edelleen vielä siinä jääkaapin luona sanoen:
      - Iti, anna hemua, ,äiti ei anna...

      Silloin tunsin pienen piston (pahassa?) sydämessäni, olenko niin julma kun lapsikin sanoo että "äiti ei anna..." :D

      Poista